Spacer na zachód słońca. Najlepsze miejsca w pobliżu Błogostanu.

Sezon: JesieńLatoWiosna

Autor: Aleksandra Yurek

Spacer o zachodzie słońca to zawsze dobry pomysł. Szczególnie latem, kiedy niebo na koniec dnia staje się czerwono-fioletowe. Gdzie najlepiej pójść obejrzeć zachód słońca? – to standardowe pytanie zadawane przez naszych przyjaciół i gości. Jeśli jesteś ciekaw/ciekawa, gdzie na zachód chodzą lokalni mieszkańcy, ten wpis jest dla Ciebie!

Poniżej, w punktach, zebrałam kilka propozycji. Będą to miejsca, w które najczęściej udajemy się, żeby pożegnać dzień. Drodzy goście… a może by tak podczas pobytu w Błogostanie, odwiedzić je wszystkie? Rzucamy wyzwanie!

Łąka pod lasem

zobacz punkt na mapy.cz

Dojście do tego punktu zajmuje zwykle ok. 20 minut. Po wyjściu z domku należy skręcić lewo i cały czas iść łagodnie pod górę. Do punktu wiedzie wydeptana ścieżka, prowadząca przez łąki. Na początku, należy przejść przez zagajnik, następnie minąć niewielki brzozowy las po lewej stronie i potem większy po prawej. W oddali pojawi się ambona. Ambonę również należy minąć i wędrować dalej, pod górę. Im wyżej pójdziemy, tym piękniejszy i szerszy widok będzie się dla nas otwierał. Najlepsze miejsce na podziwianie zachodu słońca znajduje się na polanie, tuż pod lasem!

Na żółtym szlaku

Ten punkt widokowy jest moim ulubionym miejscem na oglądanie zachodu słońca. Udajemy się tam dosyć często. Zabieramy ze sobą znajomych i przesiadujemy na kocach piknikowych. Dojście zajmuje ok. 30-40 min. Najszybciej dostajemy się tam przechodząc przez mostek nad Błogostanowym strumykiem (który znajduje się poniżej domku, pod skarpą). Następnie, orientacyjnie kierujemy się na żółty szlak (trzeba przeciąć łąkę, podchodząc stromo pod górę). Potem nie pozostaje nic innego, jak trzymać się żółtego szlaku, tak długo, aż nie skręci ostro w lewo. Będzie to znak, że jesteśmy prawie na miejscu. Kiedy dojdziemy do skrzyżowania, będziemy mieli trzy opcje: skręcić w lewo, czyli kontynuować spacer żółtym szlakiem, pójść prosto lub skręcić w prawo i zejść w dół. Żeby dojść do naszego punktu widokowego, musimy wybrać opcję skrętu w prawo. Krocząc tą ścieżką, powoli wyjdziemy z lasu i znajdziemy się na polanie. Naszym oczom ukaże się przepiękny widok! To właśnie to miejsce!

Na Ławeczce

zobacz punkt na mapy.cz

Idziemy wyżej! Żeby dojść do ławeczki, czyli imponującego punktu widokowego, znajdującego się na styku czerwonego i żółtego szlaku, potrzebujemy ok. godziny. Jest to miejsce znajdujące się trochę wyżej niż to opisane w punkcie drugim. Dojdziemy tam w podobny sposób, czyli przechodząc przez mostek nad Błogostanowym strumykiem (znajduje się poniżej domku, pod skarpą). Następnie, orientacyjnie kierujemy się na żółty szlak (musimy przeciąć łąkę, podchodząc stromo pod górę). Potem nie pozostaje nam nic innego, jak trzymać się żółtego szlaku tak długo, aż nie spotka się z czerwonym. W tym miejscu stoi ławeczka na której można przysiąść i podziwiać niesamowite widoki!

Na Trójmorski Wierch

To najwyższy punkt w okolicy (1145 m n.p.m.),  z którego podziwiać można zachód słońca. Na szczyt prowadzi kilka dróg. Szczegółowo opisałam je w tym wpisie. Należy pamiętać, aby wziąć ze sobą latarki, ponieważ powrót do Błogostanu będzie odbywał się w ciemności! Trasa zajmuje ok 2 – 3 h, w zależności od wybranego szlaku.

Oczywiście poza opisanymi przeze mnie wyżej propozycjami, jest jeszcze jedna, której walory widokowe nie odstają zbytnio od konkurentów. Mam na myśli altanę w Błogostanie. Z niej również możemy obejrzeć spektakularny zachód słońca. Nie trzeba daleko wędrować, wystarczy zabrać herbatę i ułożyć się wygodnie na hamaku. 🙂