Jodłów – Międzylesie – Potoczek na elektryku.

Sezon: JesieńLatoRowerowyWiosna

Autor: Przemek Jasiu Ferkaluk

Poziom trudności: trudny
Długość pętli: około 40 km
Czas przejazdu: 3-4 godziny
Battery management: pod górkę śmiało na najwyższym trybie, na asfalcie najniższy/średni.
Link do trasy w mapy.cz

Dojazd na początek trasy:

Z Błogostanu udaj się do parkingu obok dawnego Schroniska Ostoja. Możesz tam dojechać asfaltem (kierując się w górę), lub na przełaj (kierując się na północny-wschód polną drogą aż do czerwonego szlaku. Następnie należy skręcić w  lewo i dojechać do drogi asfaltowej).

Podróż zaczyna się od jednego z najbardziej wyluzowanych Singletracków Masywu. Przygotuj się na długie zjazdy i strome zakręty. Mocno chwyć kierownicę i trzymaj po jednym palcu na klamce każdego z hamulców. Zjeżdżać należy zawsze w pozycji bezpiecznej! Na Singlu będzie też kilka podjazdów – pamiętaj, żeby zawsze zrzucić przerzutkę na lżejszą i ustawić większe wsparcie silnika. Pedałuj powoli i staraj się utrzymać kontrolę nad przednim kołem roweru.

Singletrack Jodłów kończy się na przecięciu niebieskiego szlaku. Jadąc nim pod górę, trafisz na szczyt Białek. Szlak prowadzi dokładnie w to samo miejsce, w którym zaczyna się Singletrack, który właśnie przejechałeś. Ale na tej wycieczce lecimy w dół. Prosto do miejscowości Szklarnia. Będzie szybko i stromo – jak to w górach! Zjeżdżaj dopóki nie dojedziesz do kościoła w Szklarni.

Kawałek za kościołem skręć w lewo i jedź niebieskim szlakiem przez pola, aż do Międzylesia. W Międzylesiu możesz zwiedzić Zamek Althannów lub zatrzymać się w lodziarni na Placu Wolności :).

Gotowy? Lecimy dalej!

Kieruj się w stronę Boboszowa, a następnie udaj się w kierunku Lesicy. Czeka Cię niewielki podjazd. Podążaj nim, aż miniesz tory kolejowe. Za torami jedź asfaltem przez około 150m i NIE skręcaj w prawo. Kieruj się prosto, na ogrody działkowe. Wypatruj niebieskich słupków ze strzałką, one wskażą Ci drogę do początku kolejnego Singletracka.

Polecam krótki przystanek w miejscu, gdzie zaczyna się pętla Międzylesie. Przygotuj się na łagodny podjazd. Zarzuć lekką przerzutkę, ustaw średnie wsparcie silnika i powoli, ale skutecznie kieruj się w górę trasy. Podjeżdżając, delektuj się wspaniałą dziką przyrodą :).

Gdy dojedziesz na szczyt, możesz rozpocząć zjazd! Wykorzystaj zdobyte wcześniej doświadczenie i pędź z wiatrem we włosach! W ten sposób dojedziesz do punktu, w którym zaczął się Singletrack.

Wróć tą samą trasą, wzdłuż ogródków działkowych. Uwaga na koleiny, trzymaj się hamulca!

Tę drogę już znasz – wróć za tory (w stronę Międzylesia). Rozsiądź się wygodnie i kieruj się z powrotem, w stronę Placu Wolności.

Tuż przed sklepem Żabka, skręć w prawo na czerwony szlak. Od razu, po prawej stronie zobaczysz zabytkowe Domy Tkaczy (ale to historia na inny wpis). Trzymaj się czerwonego szlaku w kierunku Pisar. Wyjedziesz zaraz obok smażalni pstrągów. Tę drogę już znasz, tędy dojeżdża się do Jodłowa.

Domy Tkaczy w Międzylesiu

Kieruj się drogą asfaltową w górę, aż dojedziesz do znaku kierującego na Potoczek. Podążaj za kierunkowskazem, aż dojedziesz do niewielkiego skrzyżowania. Skręć w lewo. Jedź asfaltem, który ostatecznie zmieni się w drogę szutrową. Tą drogą dojedziesz aż do kościoła w Jodłowie.